Camino-Inge.reismee.nl

Waldhorn in de kerk en in de herberg

De laatste gewone dag hier, morgen komen de nieuwe hospitaleros om ons af te lossen, zaterdag ga ik richting Pamplona om de nachtbus terug te nemen. Het is verbazingwekkend wat hier allemaal gebeurd, zoals Elly al eerder zei, ik maak hier in een week mee wat zij in de reisleiding in een heel jaar meemaakt. Gisteren gingen we de nieuwe herberg bekijken, wat een projekt! Een groot stuk van het klooster is verbouwd, 3.000.000 zou het gekost hebben. Een lift, compu-ruimtes, prachtige kamers voor ons. Een prestige projekt van Navarra, ze willen de mooiste herberg van de Camino hebben. Vanochtend toen we de herberg uitkwamen om koffie te gaan drinken, stond op de stoep een hollands echtpaar met een fietskar waarin hun dochtertje van 2 lag te slapen. Ze waren in maart vertrokken en nu op de terugweg uit Santiago. De kleine blonde kon al Sana.tiago.. zeggen. Ze gingen met ons mee naar het terras aan de overkant. Daarna gingen Ria en ik op ontdekkingstocht, omhoog, een hek door, waarna we tussen de koeien doorliepen, en na de top afdaalden door een veld met varens, waarbij ik een soort “Sound of Music” gevoelover me kreeg. De rest van de dag heb ik dat liedje lopen fluiten. Muziek was kennelijk het thema van deze dag: aan het eind van de dag kwam een zwitserse pelgrim binnen met z'n opvouwbare alphorn (gemaakt van carbon), en we kregen hem zover om er even op te blazen. Bovendien beloofde hij ons morgenochtend om zes uur hier het reveille te blazen. Later, zag ik hem in de mis, en nadat de meeste mensen de kerk uit waren na de pelgrimszegening, blies hij voor mij nog een stukje in die prachtige oude kerk. En daar was Wouter weer even.. Voor hem was de alpenhoorn een jeugdherinnering. Ooit waren we op een feest van Zwitsers in Benidorm, waar een concert met 2 alpenhoorns werd gegeven, en Wouter vroeg of hij er even op mocht blazen. Besos, tot in de volgende herberg, of op de volgende wandeling. Ik heb hier veel gehoord over de GR 10, door de Pirineos.

Reacties

Reacties

nellie marijke

Heel erg leuk om je mooie verhalen te lezen! Goede reis! Lfs, ook van Gerrit, NM

floske

Ik ben weer even in NL na door de bergen gewandeld te hebben. Fijn om de mooie verhalen te lezen.
Liefs van ons allemaal.

cocksy

heel even. Dank voor je steeds interessante mails Inge.
Maar ik ben even uit de roulatie.Was paar dagen in
*t Ziekenhuis, had een TIA. Schrikken natuurlijk,
en ben er nog beroerd van.
Dus even geen reacties meer van mij.
Heb*t goed Flinkerd,Liefs.

cocksy

zo jammer dat ik even niet kan reageren Inge.
All the best,Cocksy.

Mieke S.

Wat een byzondere weken zijn dit voor je geweest!Daar kun je trots op zijn. Erg leuk om het op afstand mee te beleven.Heb een goede thuisreis en wens je wat rust toe.Liefs Mieke.

Aat

alweer je laatste bericht! Mooie foto's!
met m'n hoofd nog in de beeldhouwcursus komen ook veel herinneringen terug...!
Veel liefs, Aat.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!