Camino-Inge.reismee.nl

Over pelgrims en wespen ..

Eergisteren bij het schoonmaken van de dames-badruimte zag ik een groot beest, maar ja , ik had mijn bril niet op. Sloeg hem dood met de trekker. Gisteren zagen we opeens veel wespen. Stel je voor, een prachtige 11de-eeuwse hospitaalzaal met albasten ramen, meters boven ons, waar de wespen omheen zoemen. Als spanjaarden iets bestrijden gebeurt het grondig, toen wij lekker zaten te lunchen spoten ze er op los. Terug hier hing er en walm! Maar met ruim honderd pelgrims over de vloer kun je geen risico nemen. Vanochtend vlogen ze weer rond, dus zelfde verhaal. Vandaag is het weer stralend weer, terwijl het hier gisteravond wel de wintersport leek, je kon de overkant van de straat niet zien van de mist die weer over de berg golfde. Hier op de tafel staat een prachtige bos bloemen, malva, wilgenroosje, distel, alles in paars roze tinten. Leuk om even een weggetje in te lopen en wat te plukken, zoals ik vroeger altijd deed wanneer we kampeerden. Over kleuren gesproken, de italianen hier in de herberg zijn herkenbaar aan hun badjassen, roze, turquoise, groen, lila. Ze flaneren door de slaapzaal, moet je voorstellen dat je als pelgrim elk onsje weegt om geen te zware rugzak te hebben, en dat je dan een badjas meeneemt.