Camino-Inge.reismee.nl

Hoy, la lucha: Holanda ante España

In El Pais las ik een mooie uitspraak van een italiaan: Van Gogh tegen Pablo Picasso, wat een mooie, mediterrrane observatie! Zo meteen gaan we weer van bar naar bar hollen, mij maakt het niet veel uit, Holland o.k., Spanje heeft ook mijn hart. De dag begon erg vroeg, om 4.40 liepen er al pelgrims langs m'n bed om op pad te gaan. Sommigen wilden Pamplona halen, omdat daar Fiestas zijn. De lichten gaan hier om 6 uur aan. Ik sprak ze er op aan dat 't te vroeg was, en ze anderen wakker maakten, het antwoord was: wij worden wakker van andermans gesnurk. Niet de camino-gedachte...Maar ja, dat zijn gelukkig uitzonderingen. Ook was er een fransman met z'n dochtertje van zes. Ze had een rugzakje en een eigen pelgrimsstokje, en gaf me vanochtend een baiser. Ze gingen vandaag naar Zubiri, 23 km.verder, en hij wilde 2 weken lopen. Vanochtend gingen we met de auto van Gerard de grens over naar Frankrijk, op de koffie bij de door hollanders gerunde privé-herberg l'Esprit du Chemin, in St.Jean-Pied-de Port.. Een echt frans plaatsje met leukewinkeltjes. De herberg was erg leuk en persoonlijk ingericht, mooie kleuren, Ikea-meubeltjes, mooie planten in de tuin. Als ik ooit de Loteria win, ga ik iets dergelijks aan de Camino beginnen. Terug door de mooie Pirineos, door mist en zon rijdend. Olé olé olé voor vanavond allemaal.

Reacties

Reacties

cocksy

je beschrijft alles zo byzonder Inge, een lust om je
belevenissen te lezen.
Vanavond heeft Spanje de gouden beker gewonnen,
heel verdiend.Voor jou, als twee-landen bewoonster
ook O.K. denk ik.
Liefs.

Margarita

Gefeliciteerd aan de Oranje! het was een leuke spannend wedstrijd tot de laatste seconde en allebei konden winnen... hoe was om het te zien met de pelgrims uit wijd en zijd??

susien

ach ja, en dat was het dan, maar de wereld is niet met Oranje ten ondergegaan...
Ik reed vanmorgen over de Noorderwierweg, helemaal onder de natte vlaggetjes en kronen door, het hoost hier momenteel, dus niemand op straat, bijna surrealistisch! Laten we maar zeggen, dat een heleboel mensen er veel vertier aan hebben gehad, en dat het algemeen verbroederend werkt. ik snap nog altijd niet genoeg van de spelregels om me ernstig over scheidsrechters op te winden. mijn hele kennis komt van Louis Davids ( de Voetbalwedstrijd), met daarin de passende observatie "een brok hufteling blies telkens op een fluitje " . Ik deel dus niet in de nationale rouw; het lijkt me veel leuker als je allebei graag de trofee gunt, zoals jij daar. Leuke combi van eeuwenoude pelgrimstradities en hedendaagse sporthype!
Dat vroege opstaan is wel ernstig, maar aangezien we hier de laatste week ook zoveel hitte hadden verschoof ons ritme ook al behoorlijk, laat eten, laat naar bed, en heel vroeg wakker, en dan met koffie op het terras in de tuin. Nu de bekende hollandse omweersbuien, maar het schijnt daarna wéér mooi te worden.
Hoe lang zit je nog op dit punt, of blijf je hier een seizoen?
Dag herbergmoeder, liefs, Susien

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!