Camino-Inge.reismee.nl

El tiempo corre..

Er zijn alweer een paar dagen voorbij, ik zit hier nu bijna een week, Gisteren was het beeldschoon weer, strakblauwe lucht. Dus besloten we na het schoonmaken en de koffie onze wandelschoenen aan te trekken, en een stuk camino richting St. Jean te lopen, dus tegen de stroom in. Een pad dat behoorlijk stijgt. Lopen met twee ervaren caminogangers is zeker geen 'slofje'. Heerlijk, goed de pas erin. Mooie bossen, met eik, beuk, bosbessen, bramen, bloeiende erica, eigenlijk een beetje zoals in Holland, maar dan erg geaccidenteerd, en met prachtige vergezichten over de pieken van de Pirineos. De eerste pelgrims kwamen ons al tegemoet lopen. Op de terugweg zagen we gieren vliegen. Aan het eind van de middag, toen de herberg vol was, kwamen er steeds meer mannen bij onze tafel vragen hoe laat de herberg dichtging, maar eigernlijk was de vraag, kunnen we de voetbalwedstrijd uitzien. Ja dus, want ook Gerard en ik wilden kijken. Er zijn hier in dit gehucht twee bars met een TV, dus wij liepen heen en weer om onze pelgrims in de gaten te houden, en kregen overal biertjes aan geboden. Na afloop vande wedstrijd moesten we die opgewonden groep zachtjes de donkere herberg in loodsen, waar al veel mensen lagen te slapen. Het bedje in, maar toen ik om twaalf uur net sliep, werd er weer eens op de deur gebonst, twee verdaasde jonge Koreanen die uit Frankrijk kwamen. Gelukkig kon ik in het donker nog een bedje voor ze vinden. Zondag Holanda ante Espana. Liefs, Inge.

Annemartien en Aat.

Spannende verhalen met dat nachtelijk mannenbezoek, wat je al beleefd op je oude......
Nee, onzin, prachtige ervaring daar in de bergen. en pelgrims die voetbal willen zien, daar zou die oude Jacobus niet van gedroomd hebben!
Geniet van de bijzondere mensen en momenten.
Graag nog wat nieuwe foto's!
Sterkte en veel liefs, A+A

Margarita

Inge, ik vind het ontzettend leuk om jouw verhalen te lezen! Jij schrijf heel mooi en "visueel", het lijkt wel als filmtjes... en ook leer ik wel Nederlands!! ;-)
¡Gracias por compartirlo!
Besos...