Camino-Inge.reismee.nl

De zon schijnt weer....

De mist, die overigens prachtig is, kan hier dagen hangen, terwijl we dan horen dat 5 km. verderop de zon schijnt, om maar niet te spreken over de temperaturen aan mijn Costa. Er begint al een redelijk ritme te ontstaan in m'n werk . Om zes uur op, pelgrims uitzwaaien, bedden verschonen, wasmachine's aan, ontbijten met z'n driëen, stofzuigen, schoonmaken, dan lekker in bad in een privékamer in het klooster ( met een sleutel allemaal geheimzinnige deuren door, trappen over en lange gangen door), krantje lezen, muziekje aan. Om 1 uur een menu eten in het restaurant aan de overkant met een lekker glaasje wij erbij.. Dan siesta, op m'n bedje met mooie muziek op de I-pod, wekker op 15.30, kopje thee zetten, de deur open, en dan begint 't weer. Gistermiddag hadden we met ons team in een half uur 100 vermoeide pelgrims hun bed gewezen, een recordje! Daarna hier alles regelen . Op dit moment, om 19.10, is er rust, mensen liggen te lezen, zitten buiten, doen hun wasje .Normaal moet de deur om 22.00 uur dicht zijnen het licht uit, maar eergisteren was er natuurlijk voetbal, dus mochten de fansin de 2 bars hier gaan kijken. Gerard en ik liepen heen en weer, en begeleidden ze zo zacht mogelijk naar binnen na afloop van de wedstrijd. Hopelijk is het morgen mooi weer, we willen een wandeling hier omhoog gaan maken, en dan wat later lunchen. Ciao.

cocksy

wat een dicipline,steeds weer berichten voor
hen die achterblijven.Geweldig!
Denk aan je.

susien

hola!
Hoe groot is dat hostel wel niet? 100 pelgrims, en het klinkt nog niet naar uitverkocht.. Hoeveel bedden haal je dan af - ook 100?! Mijn hemel en dat allemaal in de wasmachines.... je had ook wel bij de nonnetjes in Utrecht kunnen gaan werken, weet je nog, de Augustinessen van Sint Monica, met die groene randjes langs hun sluier, met de wasserij voor gevallen meisjes.... die moesten wassen natuurlijk, ze werden niet gewassen, allemaal jaren 60, maar ze zijn nog steeds aktief, ergens richting Ledig Erf ofzo. Gelukkig hoor ik je ook over een eigen wandeling praten, af en toe moet je ook zelf iets mogen, brave dienstbare.
Hoe lang blijf je op deze plek, dat heb ik gemist; in elk geval veel tevredenheid gewenst! groet, Susien