Camino-Inge.reismee.nl

meteen goed aan de slag...

.Gistermiddag toen ik aankwam, kreeg ik een korte uitleg van het werk hier. In deze prachtige oude herberg , het vroegere hospital, slapen en werken we in een grote hoge ruimte met de pelgrims, dagelijks meer dan honderd. Toen gisteravond na alle gebruikelijke vragen en werkjes, de lichten uit waren ( 10 uur) en het stil was, werd er op de deur geklopt, half twaalf.... Ik in m'n pyama er naartoe. De Bomberos (brandweer), met een verdwaald italiaans echtpaar, ze hadden in wanhoop 112 gebeld, de man bloedde aan z'n arm, of we nog een bed voor ze hadden. Dus Ria en ik verzorgden de wond, gaven ze wat te eten en te drinken, regelden bedjes naast onze keuken. Even later schalde de telefoon door de donkere herberg , 112 wilde weten of alles in orde was, en had een italiaans sprekend contactpersoon geregeld, die meneer wilde spreken. Vanochtend om 5.15 zag ik vanuit mijn slaapzak hoe iedereen weer begon te rommelen in het donker en de deur uitging. Om zes uur gaan hier de lichten aan en begint het weer; schoonmaken, lakens wassen, koffie drinken , dan even tijd voor jezelf. In het klooster aan de overkant is een prachtige badkamer, ik heb luisterrijk in bad gelegen, hoorde fluitende vogeltjes en spaanse stemmen. Om 1 uur eten we in het restaurant aan de overkant. En dan is bijna het klokje rond: om 4 uur gaat de deur open voor de nieuwe lading pelgrims... Overigens hebben we ook alweer de eerste pelgrim met''beestjes” uit een herberg in Frankrijk. Dus alle kleren in een plastic zak, wassen spuiten. Never a dull momenthere. De Pirineos zijn prachtig, Wouter en ik wilden hier nog een tijdje gaan wonen.Liefs.

Reacties

Reacties

cocksy

wat fijn om je zo te kunnen volgen Inge.
Bewonder je...

Marja H

Lieve Inge, wat een dapper maar ook veelzijdig plan. zie het voor me door de beeldende wijze waarop je schrijft. Het mooie gedaicht dat je toegestuurd kreeg heb ik gebruikt om een vriendin deze weel weduwe te troosten. Veel succes en de mensen mogennblij zijn jou verzorging tegen te komen. Lieve groet Marja H

Rogier

Ik wil daar ook wel wonen hoor. Kusjes van de kinderen.

mieke s

Ola Florence Nightingale,geweldig wat je weer presteert.Veel herinneringen zullen weer bij je boven komen van je eigen tocht.Succes en we blijven je volgen.Huib/Mieke

Marja H

Voor liefhebbers Via google maps kan je een plaatje zien van de plek waar Inge nu zit. De kerk (met "douche mogelijkheid") en de Ronchevalles staat er op en het uitzicht. Wel leuk om je er naast de levendige beschrijving een beeld van te vormen als je er niet zelf heen kunt. Marja H

albert-jan

Wat een mooie en spannende verhalen. Zo te horen zit je daar helemaal in je element. Ik ben jaloers op je, daar in die mooie Pyreneeën met al die natuur en cultuur om je heen. Wanneer kunnen wij de eerste foto's verwachten? Liefs
Albert-Jan

Nellie Marijke en Gerrit

Wat leuk om je verhalen weer te ontvangen!!! We volgen het met belangstelling. Een 'andere wereld' en zo te lezen heb je er echt plezier in. Ik zie je in gedachten daar rondlopen, fantastisch!
NM en Gerrit

Annelies en Jan

Wat heerlijk je verhalen te lezen we beleven het een beetje mee. Het is wel aanpoten als ik het dagprogramma zie. Gelukkig heb je nog energie omzelf ook te wandelen.Wij vertrekken morgen, Liefs van ons.

annie Rempt

lieve Inge, heel apart zo'n WK-camino en zondag wordt natuurlijk heel spannend. 't Geeft wel een extra dimensie aan je gastvrouwschap. Geniet ervan en tot ziens weer hier in Javea.
liefs,
Annie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!