Camino-Inge.reismee.nl

Pamplona por la noche

Op weg naar Roncesvalles, deze keer niet met de bus, maar met mijn trouwe Jetta, die t na een distributieriem-beurtje weer goed doet. Dit wordt alweer de 7e keer in Roncesvalles, zo vertrouwd is alles. En dat is mijn afwijking, hoe vertrouwder iets is, hoe prettiger ik me voel....De andere jaren kwam ik 's ochtends om 5 uur slaperig in een somber busstation in Pamplona aan, om een paar uur later met de bus naar boven te gaan. En zag ik Pamplona alleen op de terugweg. Maar nu had ik overdag een wonderschone tocht. Al die ruimte, die vlaktes, die rode aarde, de bekende namen: Cuenca, Zaragoza, Soria, Gallur, Tuleda, de Ebro over. Herkenning van de reizen met Wouter, en van mijn Ebro-Camino een paar jaar geleden. Om 6 uur reed ik een warm en druk Pamplona binnen, en kon nog een kamer krijgen in 't historische Hotel la Perla, op dit mooie grote plein. Het Spaanse leven bruist hier, de straten zijn vol van mensen die pintxos eten en een glaasje drinken. Een heerlijke stad. Morgen nog een uurtje de bergen in rijden, en dan om 1 uur de overdracht, en aan de slag. Grappig hoe van alle kanten de Hospitaleros zich naar Roncesvalles spoeden, Gerard, Thea in haar camper.. Verheug me erop om weer met hun aan de slag te gaan...

Reacties

Reacties

susien

Daar ga je dan weer. Ook voor de meelezers een beetje vertrouwd, na de verhalen van vorig jaar. Terrasjje hier niet aan de orde, het plenst, wel bij 25 C.
wacht de verhalen weer af, zo divers als de mensen, die bij je binnenkomen. Vast weer inspirerend.

piet van Vonderen

Heel veel succes en vol verwachting wacht ik weer op je mooie verhalen en ontmoetingen!! Groetjes aan jullie allemaal Piet

Nellie Marijke Pluimers

Een goede tijd met veel mooie contacten! Leuk om weer over je belevenissen mee te genieten! Wij waren vandaag in een mooie tuin in Bussum, voor jou bekend terrein.... daarna een gezellige lunch bij Lietje. liefs nm

Rogier

Wij vinden het toch maar stoer dat je die reis helemaal alleen in je auto onderneemt. Avontuurlijk hoor!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!