Camino-Inge.reismee.nl

17/7 en de Oude Herberg

Vanochtend om half vijf werd ik gewekt door het deuntje van de Radetzky-mars. Een Japanse pelgrim was even buiten gaan kijken, hij wilde om 5 uur gaan lopen. in de herberg kun je er 's nachts wel uit, maar niet in, dus belde hij doodleuk aan de voordeur. Gisteren hadden we een "brandoefening" gehouden, dus zat ik meteen rechtop in bed ....Niets aan de hand gelukkig, maar inslapen lukt niet meer, om 6 uur had ik al weer dienst. Na ontbijt en 't schoonmaken slenterden we naar de koffie, en kwamen langs Mercedes, de gids van de rondleiding hierIn Roncesvalles. Er was niets te doen, dus konden we haar overhalen om de sleutel van de oude herberg te gaan halen. En ja, even later stapten we door die mooie deur die prachtige, zo vertrouwde plek binnen. Geen bedden meer, maar daardoor is de ruimte nog indrukwekkender geworden. Alle aandacht gaat naar die oude muren en albasten ramen. 17/7. Wonderlijk dat we juist op die dag daar weer binnenkomen. Het was 17/7/14 toen Gerard en ik daar voor t laatst werkten. Toen hoorden we wat er met de MH17 was gebeurd, en vertelden t de pelgrims. Er kwam een Hongaar binnen , lopend uit Budapest, piloot van beroep, zijn vader, ook piloot had hij verloren door een vliegtuigongeluk. Hij moest even gaan zitten, en we schonken hem een glas wijn in. La vida a veces....

Annelies

Wat een bijzondere ontmoeting op de 17de. Geniet weer van je verhalen hoop er in sept. Nog meer te horen. Ik denk dat het er bijna opzit. Vakantie met de kinderen komt eraan. Lfs van Jan en Annelies.

Piet.van.Vonderen

Ja dat is toevallig dat je vanmorgen in de Oude Herberg was. Kan me dat van vorig jaar nog goed herinneren. Dat was vorig de laatste volle werkdag!
En hoe verliep de brandoefening? Wel wat uitgebreider dan vorig jaar zeker,toen we in de meterkast keken hoe het allemaal zat!
Hier is het ook heerlijk warm weer en de komende week ook. Ga met Ineke 2 weken oppassen in een boerderijtje in omgeving van Lochem.
Geniet ervan en we horen wel weer van je!

groetjes lfs Piet en Ineke