Camino-Inge.reismee.nl

Volle koffietafel...

Het ritme begint te komen , na t ontbijt in ons appartement lopen we over t plein voor de Kathedraal , waar 's ochtends bijna altijd pelgrims elkaar juichend staan te omhelzen, fotograferen , naar onze Huiskamer in t pelgrimsbureau. We lopen langs de lange rij van pelgrims die onder de druivenpergola op hun Compostela staan te wachten, langs t loketje van Alsa, de busmaatschappij waar ze hun terugreis kunnen reserveren, de trap op naar onze plek. Koffie zetten en wachten op de eerste Hollands/Vlaams sprekenden. Echt druk is t niet, als je t met de herberg vergelijkt. Maar er schuift in de loop van de dag een bonte verzameling mensen aan. Een jonge vent die z'n geld met internet verdiend en in z'n vrije tijd met gehandicapten zwemt. Een psycholoog die t hele stuk gefietst heeft, met pensioen is, en als vrijwilliger in een verzorgingstehuis werkt. Een Engelse vrouw die sinds haar 17e in Nederland woont, grootmoeder is, maar ook moeder van een zoon van 11, en helemaal uit Holland is komen lopen. Nu zitten we met een Rioja op een leuk terrasje... Salud, dinero y amor...

susien

en, is er een algemene lijn: graag weer naar huis of spijt dat het er opzit....of net zo verschillend als wat je al schreef. toch drijft iets al die mensen om er letterlijk uit te breken, fascinerend.

NellieMarijke

Heel fascinerend!

Hittjo

Hoi Inge, kreeg deze door van Floske. Veel nieuwe experience. Wil je mij ook op je verzendlijst zetten?
Ben nog een 2e keer bij Erik geweest ivm oorontsteking, antibiotica gekregen, nu goed. Alweer volop in bedrijf, Floske alweer teveel! Goeie dagen nog daar, tot 'heil en zegen' van je omgeving en jezelf! Hittjo