Camino-Inge.reismee.nl

Increible/ ongelooflijk

Wat dit werk aan de Camino zo leuk maakt, is de onvoorspelbaarheid. In ons dagelijks leven zit veel herhaling , maar in de herbergen, en hier ook weer, verbaas ik me steeds over t leven, en dat wat mij overkomt. Gisteren bijvoorbeeld , toen ik op de Plaza de Obradoiro, met Annie slenterend in de richting van t Pelgrimsbureau, de twee Belgen met hun ezels zag lopen, die in Roncesvalles hun tentje bij ons opzetten , en mij daar verzekerden dat hun ezels t "de sappigste weide ooit" vonden. En dezelfde avond, toen ik de kathedraal in wilde lopen ( heerlijk om daar elke dag even rust te zoeken), zag ik wèèr een pelgrim uit Roncesvalles. Hij stond z'n dagelijks brood te verdienen met t maken van enorme, gekleurde zeepbellen. Ja, hij wist t nog wel, we zagen elkaar ook op t plein in Pamplona. Of hij even kon komen douchen? Nee, sorry, er is geen douche op het pelgrimsbureau... De rij hier gaat maar door en door, alle nationaliteiten . Briljant idee van Walter ( uit San Francisco) was om langs te gaan met plastic bekertjes en een kan heerlijk koel water. Hoe makkelijk kun je mensen blij maken!!

Reacties

Reacties

nelliemarijke

het lukte vandaag dan wel om je verhaal te lezen, erg leuk! Succes met alles!

Gerard

Het zijn dus weer lange dagen daar, maar je hoeft niet, zoals in Roncesvalles, om 6 uur op te staan.

chrisje

Blij dat we weer kunnen meegenieten van jouw ervaringen. Begrijp ik dat je nu "kantoorwerk" doet? Geniet vooral ook van zon en warmte, hier is het onvoorspelbaar nat.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!