Camino-Inge.reismee.nl

Ribadiso. 1 juni

Nadat ik dagen door de geur van koeiepoep gelopen heb, liep ik vandaag door geurende eucalyptusbossen. Veel mooie bomen, eiken, populieren, alles verschillend van hoogte en op een andere manier groen. De herberg waar ik om 3 uur vanmiddag aankwam, is volmaakt. Stel je voor, je loopt over een prachtig middeleeuws bruggetje, ziet wat mensen aan het riviertje met hun voeten in het water zitten ,en... t is de herberg waar je in de hitte zo naar verlangde. Je krijgt een bed toegewezen in een heerlijk koele ruimte “ la Sra. de Alicante aqui'” en je kunt eindelijk je schoenen uitdoen. Morgen dus nog een korte wandeling, maar 20 km, en dan woensdag Santiago binnen lopen. Het lijkt erop dat ik het ga halen. Dr. Erik, ik ben géén struikrovers tegengekomen, Elizabeth, als je dit leest, je tip om Aquarius te drinken heb ik opgevolgd, elke dag een blikje. Ik zie hier mensen met rare ontstekingen en andere ellende, en het verhaal gaat dat het allemaal met vochtinname te maken heeft. Het biertje naast de compu is lekker koud, tot de volgendce keer.

Reacties

Reacties

albert-jan

Ha Mam, als je dit leest heb je inderdaad je laatste echte toch achter de rug. De kinderen hebben gisteren heerlijk ge-barbecqued bij Marilise op haar verjaardag en de roze pioenrozen zijn goed ontvangen. Alsof het nog niet genoeg was is Analisa aansluitend bij ons gaan logeren en hadden Charlotte en Analisa tot 23 uur nodig om in slaap te komen. Vandaag zijn we heerlijk naar het strand geweest in Wassenaar en hebben we verukkelijk gepicknicked op 't strand. Het leven kan hier ook heerlijk zijn als de zon straalt. We zijn allemaal erg trots op je en zullen aan je denken als je woesdag de poorten van Santiago doorloopt. Leuk om te zien dat je je doel hebt gehaald, maar daarmee verdwijnt dan ook een beetje je prachtige tocht en dagelijkse ritme van opstaan, wandelen en herbergen. Ik zal je nog wel even proberen te bellen woensdag. Veel plezier nog en tot snel.

Liefs Albert-Jan

Aat van Rhijn

Het eind in zicht, door alle mensen die je dagelijks ontmoet EN door alle die reageren en meeleven op je weblog ben je door vleugelen gedragen, zo zal het ongetwijfeld voelen. Maar, je hebt het zelf gedaan!....
Wat doet zo´n tocht met je.. je hebt ongetwijfeld een dagboek bijgehouden, ga je het publiceren...-
We zullen in gedachten je bloemen toewerpen bij je intocht in Santiago!!! Strekte bij de afterparty!
liefs A en A

wilma

Lieve Inge, heerlijk om te lezen dat Santiago bijna in zicht is en je je doel hebt bereikt. Eens zij iemand tegen mij dat niet het doel maar de reis die je er heen maakt het belangrijkste is. Er is veel gebeurt op je weg en mooi is dat je dat weer meeneemt als je thuis bent. Vrede en alle goeds wens ik je toe. Ik brand een lichtje voor je. lieve groet wilma

Nellie Marijke

Inge, je bent er bijna! Je doel Santiago bereikt; alle ervaringen en ontmoetingen blijven bij je. Beelden blijven in je geheugen gegrifd. En de komende tijd ga je ongetwijfeld alles herbeleven; een verrijking, een verdieping. Nu veel lichamelijke inspanning, straks meer tijd voor beschouwing, verwerking. Ik hoop dat deze pelgrimstocht je heeft gegeven wat je hoopte.
Veel liefs, NM

susien

lieve Inge,

Het bezorgt me kippenvel, het idee, dat je daar die trappen op zult lopen... En dan al die andere levens om je heen, iedereen met een ander gevoel van aankomst of vervulling, moet wel magisch in de lucht hangen.
Krijg je een schelp, bij "een volle stempelkaart"? , wsch zul je hem moeten kopen, ook vroeger waren ze daar al heel praktisch in, pelgrimstekens waren goede handel, ook in Amersfoort, maar het geeft ook wel heel veel aanzien, als je hem hebt veroverd, kijk maar op ME schilderijen, je haalt de wandelaars er zo uit! Ze worden altijd goed zichtbaar gedragen. Ben erg benieuwd voor jou, naar de afronding, en hoe het nu in de 21 ste eeuw voelt, om aan zoiets ouds mee te doen. Het valt mezelf altijd op, dat de sfeer in bv kloosterkerken bij de getijden je, ondanks alle ratio, moeiteloos meeneemt, en dat is dan zo verrassend.Wens jou dus nu een bijzondere afsluiting van je tocht, ik zie het voor me! liefs, Susien

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!