Camino-Inge.reismee.nl

Wat is water toch belangrijk...

De zondag begon heel feestelijk, we waren uitgenodigd door de huishoudster van t klooster om churros met chocolade te komen eten. In onze beste kleertjes gingen we er naar toe . In de prachtige eetzaal, waar al gedekt was voor de lunch, stond een rond tafeltje voor ons klaar, en genoten we van de speciaaal voor ons gebakken churros.
Aan t eind van de middag was de herberg weer vol, en ging ik naar de overkant om,de oude herberg te openen. 36 Pelgrims druppelden er binnen. Tegen half negen kwam Gerard met z'n slaapspullen, een fles wijn en wat kaas . Ik plukte wat veldbloemen voor op de tafel, praatte wat met de diverse pelgrims, niets aan de hand. Licht uit en slapen...
Om 5.30 ging ik, achteraf gelukkig, even naar de WC, en merkte dat alle dames WC's vol papier zaten, niet meer doortrokken en er alleen maar een klein straaltje water uit de kraan kwam.
Geen water, een half uur voordat de 36 pelgrims weer zouden opstaan, tandenpoetsen etc. etc. Bedenk t maar.
We besloten een paar WC 's op slot te doen, bakjes voor t papier in de overgebleven WC 's te zetten, en elke pelgrim te vertellen dat t water niet werkte.
Als een Cerberus stond ik bij de trap en vertelde het noodbericht in meerdere talen.
't Schoonmaken daarna was geen lolletje. Soms vraag ik me af waarom ik dit werk doe, terwijl ik thuis alles door Pauline laat schoonmaken.
Maar ik herinner me dan ook dat ik als achttienjarige op Ruighenrode in Lochem t zelfde soort vakantiewerk heb gedaan. Tot verbazing van mijn moeder ( en mijzelf)..

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!