Camino-Inge.reismee.nl

Ja ja, GELUKT!

Gisterochtend om 6.30 stapten Gerard, Wil en ik in t (rode) autootje van Juan Carlos. Allevier gekleed in rood en wit, de kleuren van San Fermin. Van hem kregen we alledrie een sjaaltje, dat hoort erbij.
Met de radio hard aan, reed hij, vrolijk achterom pratend, met een vaart van 110 km., door bochten waar je maar 60 mocht rijden. De stad Pamplona was één groot feest, jong en oud, dronken en nuchter, etalages en versieringen, alles om je heen was rood en wit.
Na koffie en churos in een bar, liepen we door de straten waar de stieren even later doorheen zouden hollen en waar de verhuurde balkonnetjes uitpuilden, naar de Plaza de Torros.
We hadden prachtige plaatsen, recht voor de ingang waar mannen en stieren binnenholden.
Een spektakel dat ruim een uur duurde, de uitdaging tussen mens en dier, met veel wooh- momenten.
Na afloop gingen we naar een bar om een Almuerzo San Fermin te eten. Een groot bord met spiegelei, worst, spek, aardappel en een glas wijn erbij. En dat 's ochtends om half tien..
Juan Carlos stond erop alles te betalen. Na een rondje door t centrum waar we een optocht van Giganten zagen, stapten we weer in t rode autootje en raceden net zo hard terug, want hij moest om twaalf uur een mis opdragen in zijn geboortedorpje, hier vlakbij.
Gisteravond weer gewoon 226 pelgrims. Vervelen doe je je hier niet...