Camino-Inge.reismee.nl

Er is hier nog al eens wat op te lossen

Gistermiddag kwam een Duitse naar mij toe en zei , ik heb bed 127 gekregen, maar er liggen 2 mensen op te slapen. Je moet je voorstellen, een grote slaapzaal, met een soort cabinetjes met 4 bedden, 2 boven elkaar. Ik liep mee, en schudde aan 't innig verstrengelde paartje dat ik daar aantrof.
Mag ik jullie kaartjes even zien? Ze hadden eigenlijk de twee bovenbedden, maar waren lekker op 127 gaan liggen. Weer opgelost. Zo gaat t dus dagelijks, elke keer weer sta je voor verrassingen.
Of t nou om bedden, verloren sokken, een kapotte automaat waar ze net geld in gegooid hebben
of blaren gaat, alles moet opgelost worden.
Onze grote vriend Juan Carlos, vorig jaar nog priester/vicaris en nu bevorderd tot Prior van Roncesvalles, is prominent aanwezig. In de pelgrimsmis, maar ook nog steeds Pacharan schenkend in plastic bekertjes, om de mensen te motiveren voor een rondleiding en een gesprekje over hun motivatie.
Gisteren nodigde hij ons uit om één dezer dagen mee te gaan naar San Fermin in Pamplona, "dan rijden we om 6.30 weg, en kunnen 3 uur later weer terug zijn". Even kijken hoe de stieren door de straten hollen. Een verleidelijk aanbod, kijken of het lukt....

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!