Camino-Inge.reismee.nl

Twee werelden...

Vanochtend waren we weer even voor ons half uurtje stichtelijke bijscholing bij Sor Ernestine.
Wat een andere denkwereld, die vriendelijke, bleke non, in haar zwarte gebreide vestje, die eensdeels zegt dat je iedereen tegemoet moet treden alsof het Jesus was, en even later dat eigenlijk alleen christenen goed leven. Één van onze Hospitaleros, een Catalaan van de leeftijd van mijn zoons, Jordi, gaat er niet naar toe, dat klasje. Ik bewust wel, leren kun je altijd, kijken hoe anderen tegen iets aankijken, en voor mijn spaans kan het ook geen kwaad. Dagelijks zit ik daar dus, met haren nog nat van het douchen. Dromerig luisterend naar de verhalen over de eucharistie, Benedictus...en nog veel meer. Achter haar,buiten, lokt het groen van hun boomgaard, waar een non in ...broek... het gras maait. De middeleeuwse muur schermt hun af van de wereld Anno 2013.
En dan hier in die andere wereld, zit ik weer bij Pepe, die zegt, ik heb hier zo’nlekkere Rioja voor je... In de bar en frente.

1f4a

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!