Camino-Inge.reismee.nl

De zon komt weer op Spaans niveau...

Eindelijk begint t hier weer op Spanje te lijken. De deur staat open, mensen zitten weer op het terras van de bar.Het weer is goed van slag geweest. Van de week zag ik op de Facebook pagina van Marisol dat er in Roncesvalles wéér sneeuw was gevallen. Ze hebben er daar schoongenoeg van..
Hier beginnen de dagen weer hard te gaan. Ik ben hier nu een week, en heb het juiste hospitalera\'s ritme te pakken. De enige verandering is dat mijn middagslaapje een WiFi- uurtje in de bar is geworden. Ook heel ontspannend. Een paar spelletjes Wordfeud, o.a. Met Erik in Jesus Pobre en Nelleke op de Zijderoute.
Halverwege ben ik alweer. Eergisteren is er een nieuwe Hospitalero bijgekomen, Jordi. Omdat Maria, die door sommige pelgrims de generaal wordt genoemd, ook Catalaans spreekt, hoor ik die taal hier meer dan \"normaal\" Spaans. Het lijkt overigens erg op het Valenciaans, dus verstaan kan ik t wel. Ze voelen zich helemaal geen Spanjaarden...

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!