Camino-Inge.reismee.nl

19 mei onderweg naar de maseta

Tja, dat duurde even, 3 overnachtingen in hele kleine dorpjes, zonder internet, maar wat heb ik veel meegemaakt! Een overnachting in een sporthal, omdat er zoveel mensen vanuit Burgos bijgekomen waren. Ik had in het doel willen slapen, daar stonden 2 bedden, maar 2 amerikaanse meisjes waren me voor. Een overnachting in eenermita, bij een genootschap uit Perugia. Eeen prachtig plekje, we sliepen in de kerk. Om 19.30 begon de rituele voetwassing, daarna serveerden ze ons een heerlijke salade en pasta. 3 Spirituele mannen, de ene, Bruno, leek net Sinterklaas. Al twee keer binnen een week heb ik moeten 'werken', ze weten me op de een of andere manier te vinden als er hulp nodig is bij ambulances. De laatste keer was best confronterend, binnenstappen in een ambulance, waar een man lag met blote borst, en electrodes erop. Alles moest ik vertalen, medicijngebruik, pijntjes etc. Het lopen gaat goed, geen pijntjes, alleen stramme kuiten. Met een francaise samen trek ik regelmatig 30 km. op een dag. Nu weer op pad, de koffie was lekker. Liefs.

El

Verrassend om zo vroeg een mail van jou te ontvangen. Maar jij hebt er om half negen s'morgens al een halve dag op zitten. Heel herkenbaar. Sta jij na 2 uur wandelen ook vol verbazing te kijken dat er ineens kindertjes in uniform met rugzakjes op, op de bus staan te wachten, en dan te beseffen dat de wereld tegen die tijd pas weer begint te draaien, terwijl je al twee uur genoten hebt van het wandelen en de natuur.

El

Deze kwam vandaag binnen en ik vond hem wel bij de camino passen:
Tot in mijn kleinste dagelijkse handelingen en gewaarwordingen sluipt een vleugje eeuwigheid.
Etty Hillesum (ingestuurd door: Esther Loenen, Haarlem NL)

susien

Lieve Inge, was zelf een weekje onder de radar, in het zwarte woud. liet een brandend kaarsje voor jou en je reisdoel achter in de katheraal van Straatsburg. Ondanks de vele toeristen toch imponerend van sfeer, en opeens ging er een koor staan zingend, schitterend en indrukwekkend. het is heel apart dat het nu mogelijk is om indrukken te delen met vrienden op afstand, vroeger was een pelgrim juist door de onmogelijkheid daarvan, nog veel meer op zichzelf aangewezen, maar óók afgeschermd voor slecht nieuws; dat werd dan bij thuiskomst in één keer over de reiziger uitgestort...Weet eigenlijk niet wat het doel van de tocht beter dient.Het is natuurlijk wel mooi om je zo gedragen te weten. Stoer hoor, 30 km per dag, je moet wel een goede conditie hebben, en dat met alles wat je meesleept. Goede reis maar weer, Susien

Albert-Jan

Ha Mam, wat een mooie berichten toch allemaal weer. Ik zal de kinderen maar niet vertellen dat je sinterklaas hebt gezien want dan zijn de rapen gaar. Het is inderdaad wel grappig dat je op deze manier aan je pelgrimstocht bezig bent en eigenlijk verbaasd bent dat je wel 3 dagen zonder internet moet. Over 100 jaar zullen ze daar wel heel anders naar kijken, maar kennelijk kon het ook op de manier zoals ze het 100 jaar geleden deden.

Hiervandaan eigenlijk niets dan goede berichten, ga vanavond lekker met Marilise en de kinderen bij ons BBQ-en, het weer is prima en morgen mogen we een dagje niet werken. We gaan dus morgen maar zeilen op de plassen, dit keer bij Kortenhoef want Ottenhome heeft zijn biezen moeten pakken en is weg uit Loosdrecht.
Nou, je bent weer even bij voor wat onze verhalen betreft. Ik heb verder geen tegelspreukjes of andere wijsheden met je te delen, dus ..... veel plezier. En maak je geen zorgen over dat doel in Burgos, het echte doel haal je over 2 weekjes.

Liefs AJ