Camino-Inge.reismee.nl

14 mei Villafranca Montes de Oca

'Und alsbald krähte der Hahn', de Matthaüs. Gisteren in Sto. Domingo, in de kathedraal ,waar een kip en een haan in de kerk in een verlicht hok zaten, kraaide de haan..... 17 keer. Één keer schijnt al geluk te brengen, kunnen jullie nagaan. Gisteravond kon ik niet internetten, dat zal in de toekomst vast vaker gebeuren. Ik zat in een fascinerende herberg in Grañon, in de kerktoren. Je was kon je in de toren drogen. Er was een slaapzaal voor mannen en vrouwen, met gewoon matjes op de grond en geen kussen, maar met een opgerolde spijkerbroek en een doek er omheen kom je een heel eind. De gastheer, een fransman, kookte voor alle veertig de gasten. Groentesoep, bonenschotel, verse fruitsalade., wijntje erbij.Daarna gingen we door een geheim deurtje de kerk in, waar het altaar verlicht was, hij deed kaarsjes aan en leidde de mis. We mochten pas om 7 uur opstaan, laat voor de pelgrim, en ontbeten ook weer met z´n allen. Wat een sféér! Vandaag bijna dertig kilometer doorgetrokken, want ik wil nu langzamerhand graag Burgos achter me laten. Hasta la proxima. Kusjes voor Ana Lisa die meeleest.

Reacties

Reacties

anneke de gier

Lieve Inge,
Je verhaal dat ik vandaag las, doet me heel erg terugdenken aan de keer dat wij in 1996 in S.Domingo d.l.Calzada waren, we logeerden toen in de plaatselijke Parador (een vroegere pelgrimsherberg). Ik schreef die dag in mijn reisverslag van 18 sept.:

" Bij het opstaan worden we al met vrolijke muziek verblijd die uit de omringende straten omhoog klinkt. Wat blijkt? Het is vandaag feest in S.Domingo, de heilige Jeronimus is het onderwerp van de feestvierderij en een Spaanse dorpsfanfare in rode blouses met zwarte stippen en witte pantalons loopt vrolijk spelend door de straten en dit blijft zich de gehele dag herhalen. Al met al dus een feestelijk begin van deze verjaardagsdag (Ernst wordt vandaag 71 jaar!). Na het ontbijt begeven we ons naar de naast de Parador liggende kathedraal, er wordt net op dat moment een mis gehouden en we bewegen ons zo zachtjes mogelijk door de kerk. Tot onze verbazing bevindt zich op een hoogte achter in de kerk een ruimte met een glasruit ervoor, waarachter zich parmantig een grote witte haan en een dito hen presenteren. Dit blijkt te maken te hebben met een plaatselijke legende......"

We hebben die vakantie nogal wat trajecten van de Camino gevolgd (per auto) en zagen onderweg toen vele pelgrims. Je begrijpt dat met jouw verhalen die vakantie me weer levendig voor ogen komt. Een bijzondere vakantie omdat dit de laatste vakantie zou zijn waarbij Ernst nog helemaal 'de oude' was.

Ik verheug me op je berichten waar je volharding, energie en levenslust zo overduidelijk vanaf spatten! Toi-toi-toi en veel liefs van Anneke

annemartien

Een groet van 17 Juffertjes in 't Groen.
We waren vanmorgen met de tuinclub op bezoek bij de Ridderhofstad Hindersteyn aan de Langbroekerwetering. Een prachtige plek, in oorsprong uit de middeleeuwen, waar we kuipplanten, slangemuur met leifruit, kassen en een doolhof hebben bewonderd. De zeer bevlogen en geestige eigenaar Erik Geytenbeek leidde ons er twee uur rond. We hebben genoten. Het begon bewolkt, maar gaandeweg brak de zon door. Wat een mooi stukje groen nederland. En jij wandelt door een ander stukje prachtig land, zie het bijna voor me.

PS. Wat een boeiende verhalen. Hou je het droog? Het ziet er aardig dreigend uit in het Z.
Leuke tip van Elly, ik ga zeker kijken op Google Earth.

Hou je taai, liefs A'tien

gier hier

Lieve Mama,

Ik moet je verslag een aantal dagen missen. Morgenochtend vlieg ik over je heen op weg naar Marokko. Ik vlieg waarschijnlijk rond een uur of 10 boven je. Ik zal zwaaien, doe jij dat ook ?

Dank voor de kusjes voor Ana-Lisa. Ze heeft het veel over je, en praat ook veel over opa. Vanavond moesten we een kaarsje voor hem branden, dus hebben we een altaartje gemaakt van de mooie foto waar hij je omhelst.
Veel positieve energie zo.

Geniet van je reis de komende dagen.
Kus,
Gier

Brigitte

Wat een belevenissen, en zo divers. Een heel bijzondere tocht, zo'n pelgrimsreis. Heb je ook een schelp op je hoed en een staf? En koop je insignes?
Sterkte en liefs.

Gerrit en Nellie Marijke Pluimers

Het was fijn om gisteren weer een bericht van je te ontvangen en te horen dat alles goed was! Dapper van je om zo'n voettocht met bagage op je rug te ondernemen. De reacties die je krijgt op je verhalen zijn hartverwarmend, een stukje bagage dat je weg ongetwijfeld zal 'verlichten'!
Liefs van ons beiden, NM

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!