Camino-Inge.reismee.nl

Met m'n Padje aan de bar...

Tja, dat valt niet mee, om tussen die schreeuwende spanjaarden aan de bar een verhaaltje te schrijven.. Alleen maar verhitte mannen om mij heen, die drinken, pinda's pellen en de schillen op de grond gooien. Dat doe ik dus nu ook, t kost me wat moeite, maar je moet alles ( of zoveel mogelijk?) èèn keer doen in je leven. Ze zijn wel al aan me gewend hier, want ze hebben een goede WiFi -verbinding, en twee keer per dag kom ik aanschuiven met m'n Padje onder de arm. Het hospitalera- werk blijft fascinerend, een uitstekende manier om Spanje te leren kennen. Vorig jaar die prachtige stad Leon, nu dit slaperige dorp. Ben bevriend met alle 80-jarigen hier, vandaag werd er zelfs èèn een beetje opdringerig toen ik zo onverstandig was om te vertellen dat ik alleen ben, ik moest maar bij hem komen wonen. Grappig is ook, dat ik allemaal 'dubbelgangers' langs zie komen tussen de pelgrims. een Joop, een Jaap, een Antoinette, zelfs een Roland en dan vraag je je af, waar loopt er iemand rond die straalt wat ík uitstraal... Vandaag hadden we ook de eerste pelgrim met 'bedbugs'. Een jong meisje uit de USA, ze durfde bijna niet binnen te komen. We hebben alles ontsmet, gewassen, en haar vooral verteld dat ze zich niet schuldig hoefde te voelen. Je zult maar als twintigjarige aan de andere kant van de wereld rondlopen en dat probleem moeten overwinnen..De camino is vol verrassingen..

Reacties

Reacties

Nelleke

Werd net wakker door mijn telefoon: vergissing.
Dan maar even mijn ietje bekijken.
Goed geschreven reisverhaal. Lijkt wel Cees Nooteboom
ga nu weer slapen.
Groetjes

Albert-Jan Egmond

Nou, leuk verhaal weer. Zet wel te denken dat je 80 jarige mannetjes achter je aan hebt. Zij zien natuurlijk een jonge meid. Tis maar net hoe je ernaar kijkt.
Zo te horen ben je helemaal in je element. Enjoy!

Rogier Egmond

Heerlijk verhaaltje weer. En ook gezellig om met je te FaceTimen op je Padje bij je barretje vandaag. :)

chrisje

een wondere wereld en hard werken waar jij je nu in begeeft. maar ook heel boeiende contacten. je zult de 80 jarigen nog gaan missen als je weer thuis bent. blijf maar open staan voor alle indrukken, dan geniet je het meest. see you in utrecht over enkele weken, liefs chrisje

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!