Camino-Inge.reismee.nl

De laatste avond

Net is iedereen naar bed gegaan, de afwasmachine draait, de pelgrims slapen en ik hoef pas om 7 uur op te staan. Er gebeurde weer van alles vandaag, maar ook dat wordt routine. Een stel belgische fietsers bleef in de herberg hangen, èèn daarvan had een behoorlijke val gemaakt, en wordt morgen door z'n ouders opgehaald. Een jong stel iltaliaanse kampeerders leek luidruchtig, maar was uiteindelijk behulpzaam en vriendelijk, keuken opruimen, lichten uitdoen, grazie en braaf op tijd naar bed. Andere pelgrims daarentegen gooiden steentjes tegen ons raam om nog binnen te kunnen komen, ver na tien uur. De les van de Camino, mensen zijn altijd anders dan je denkt, en uitermate boeiend . Ik leer hier elke dag, en word regelmatig gedwongen mijn meningen bij te stellen. Morgen de overdracht, m'n rugzak staat al ingepakt, o.a. met de cadeautjes van t klooster, Pacharan, chocolade, blikjes. Om 18.00 kom de taxi me ophalen, en word ik naar Pamplona gebracht, waar ik nog even lekker rond kan wandelen vòòr de nachtbus van 22.30 naar Benidorm. Zaterdagochtend vroeg komt Marilise met haar mannetjes me daar ophalen, en ontbijten we Deo Volente in t busstation daar.

Reacties

Reacties

nellie marijke

Terwijl ik je verhaal las, was je al vertrokken. Veel plezier met je dochter en kleinkinderen!
Liefs

Nelleke v.J

In mijn luie stoel op mijn balkon onder de parasol zit ik met een biertje jouw verhaal over werken te lezen.
Goed dat er zulke bevlogen lieve mensen zijn die iets voor mensheid over hebben!
Na die verhalen ga ik weer door om mijn faceboekvrienden te vinden en beter nog om hen ergens te registreren als ze hebben aangegeven om vrienden te blijven.o

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!