Camino-Inge.reismee.nl

Ruisende bomen en fluitende vogeltjes...

Prachtig weer vandaag hier in de Pirineos, volmaakt wandelweer. Er zijn alweer 3 dagen voorbij. Gisteren was weer een drukke dag, en elke keer zijn er dingen op te lossen die je nog niet eerder hebt meegemaakt. Gisterochtend bijv., toen iedereen om 8 uur de deur uit was en we wilden gaan ontbijten, werd er aangebeld. Er stond een totaal uitgeput Italiaans stelletje op de stoep. Ze hadden twee dagen gereisd, met de boot van Sardinië naar Barcelona, en toen door naar Roncesvalles. Ze wilden maar èèn ding: slapen. Maar ja, de herberg is tot 2 uur dicht, moet schoongemaakt worden voor de volgende lichting. Ze dropen letterlijk af in de regen, maar ik ben achter ze aangehold en heb ze meegenomen naar de "overloop" , een scharrig reserve-zaaltje in t klooster. Heerlijk om mensen zo dankbaar te zien. Soms moet je de regels even omzeilen. 's Avonds was t druk, de hele herberg was vol, en we moesten naar de oude herberg. Dus weer met t slaapzakje naar de overkant. Vanochtend begonnen de eerste pelgrims jammergenoeg al om 5.30 te schuifelen..

Marja H

Het klinkt een beetje als Jozef en Maria bij de herberg. Geweldig om weer al je verhalen te lezen.
Kleinkinderen te logeren hebben heeft soms zelfs langere nachten dan jij nu doormaakt. Maar mensen blij maken is wel een mooi doel. groet Marja H Zeist

nelliemarijke

Wat maak jij veel mee! Je hebt heel veel energie, dat is duidelijk....

susien

die ruisende bomen en fluitende vogeltjes hoorden zeker bij het wensenpakket van het geplande ontbijt?Wat lekker om te werken in een organistievorm waar je nog creatief mag wezen, zo streng is het klooster dus ook weer niet...dan wil een mens wel aanpakken.