Camino-Inge.reismee.nl

Kan het nog spaanser?

Gisteren was er hier in de herberg de mogelijkheid een "charla" mee te maken, aangekondigd stond 21.15, over de Camino de Santiago.Aan onze receptie kwamen de mensen steeds vragen wààr en hoe. Om half tien kwam een vrolijke jonge priester met een fles Pacharan en een stapel plastic bekertjes, en begon iedereen rondom de receptie in te schenken, ons ook. De stemming zat er dus meteen in. Buiten in de mist begon hij een gepassioneerd verhaal over Charlemagne en Roeland, en ging richting t klooster. Wij riepen nog even dat de herberg toch echt om 10 uur dicht ging, maar dat probleem woof hij met een glimlach weg, ach,t zou iètsje later worden. Om half elf, de lichten waren al uit en de deuren dicht, drukte hij keihard op de bel, en leverde z'n pelgrims weer in... Wat die bel betreft, die zit naast de voordeur, maar klingelt vlàk naast m'n bed. Vanochtend om 5.40 klonk dat wel hèèl hard. Ik schoot omhoog, wat zou er zijn, de Bomberos,een zieke pelgrim? Deed snel iets aan en rende, met Piet, die in de kamer naast me slaapt, naar beneden.Voor de deur in het donker stonden 2 jonge japanse pelgrims, die even naar buiten geweest waren voor een sigaretje... De deuren hier gaan vanwege de brandveiiigheid alleen naar buiten open, dus ze konden er niet meer in, en daar hadden ze èven niet op gerekend. Dit was dus alweer de vijfde dag.