Camino-Inge.reismee.nl

Agoncillo, desde un bar. Las tres de la tarde..

Twee etappes verder dus. Gisteren kwamen we , behoorlijk leeg, om 4 uur aan in Alcanadre. Sjokkend door de hitte en bijna struikelend over àl die stenen, dacht ik maar aan èèn ding: straks de troostprijs, dat koude biertje. En in diezelfde bar hadden ze ook meteen de sleutel paraat voor ons onderkomen, de plaatselijke herberg. In dit geval "HET STATION" . t Klinkt raar, mijn lieve dochter die ik aan de telefoon had terwijl ze lamskotelletjes stond te bakken, begon zich al wat zorgen te maken, maar nee... We kregen echt de sleutel van t gebouw, ze hadden t wat proberen op te leuken met felle kleurtjes, er waren nieuwe matrassen, maar koud water en bijna geen WC papier. Er was èèn andere pelgrim., die we al eerder ontmoet hadden. 's Nachts denderden de treinen voorbij, want het is nog steeds een eche spoorlijn en een echt station. Bovendien onweerde en kletterde het, dus een roerige nacht. Toen we vanochtend in dezelfde bar de sleutel afleverden , tekende de eigenaar een alternatief stukje Camino uit. Aldoor langs de Ebro. Prachtig, stukken zo mooi van kleur, alles in grijs/wit tonen, alweer die tuintjes van God die mooier zijn dan wat we zelf ook maken. Wilde witte roosjes, bloeiende vlierbessen, bloeiende bramenstruiken, witte pluizen van de populieren, hoog nat gras en daardoorheen dansten witte vlindertjes . Langs de spoorlijn zwaaide ik naar de machinist van een trein, en hij toeterde terug. De spanjaarden durven toch nog veel persoonlijker te zijn. Gisteren op een warme landweg, stopte er een tractor, en de boer boodt ons een slok water aan uit z'n fles. En hier in dit bartje kregen we, naast ons biertje met olijven, van de eigenares een bordje paëlla met 2 vorkjes, omdat ze uit Galicië komt ( Santiago). Mensen toeteren, zwaaien, wensen je Buen Camino. Logroño is in zicht !!

Michelle

Mooi verhaal. Ik was je "kwijt". De laatste verslagen bleven in de spam van gmail hangen. Gebeurt normaal gesproken nooit. Ik zal snel bijlezen. Zet hem op! Liefs, Michelle

Gerard

De laatste loodjes wegen volgens mij voor jullie niet zwaar met het einde in zicht. Geweldig om zo met jullie mee te kunnen leven, bedankt voor je verhalen Inge en voor morgen veel succes en een mooie aankomst in Logroño.
un fuerte abrazo, Gerard

nelliemarijke

Ik wens je morgen nog een prachtige tocht toe (dat zal zeker lukken!) en tot ziens in juni!
lfs nm

nelleke

op je achterste benen, maar je gaat er komen!
intocht der gladiatoren!
2 biertjes en de beste witte wijn
liefs en hollandse koude groetjes
je verhaal is hartverwarmend

meneer roland

Geweldig ook deze reis weer veilig volbracht. Gefeliciteerd. Ook natuurlijk veel ervaring opgedaan m.b.t. de staat van de toiletten etc. voor de volgende klus. Helaas pakketje met winter onderbroekjes nog niet aangekomen. Spanje is prachtig maar traaaaag!
Wel een boekje schrijven, zoals je schrijft is het net of je er zelf bent. Dank.

nelleke

nu een beetje afkicken na voldane arbeid!
superprestatie!

susien

Ah, de tuintjes van God, zo denkt een pelgrim! Maar het klinkt zoals het kan zijn, ook in de Alpen, je kunt je ogen bijna niet geloven als je er zo tussen staat, stemt nederig, wij met onze slakkenkorrels en snoeischaren!
Inmiddels weet ik al dat je je laatste stempel hebt veroverd, jammer denk ik, zoiets is verslavend, al vinden je voetzolen het waarschijnlijk wel prima...
Kun je voor volgens jaar gaan plannen