Camino-Inge.reismee.nl

La Rioja, de Huerta van Spanje

Optimistisch doorstappend liepen we vanochtend om 7.30 Alagon uit, na de sleutel bij de Policia Local in de bus gedaan te hebben, richting Calahorra. Een klus te klaren, de lucht was strakblauw, jammergenoeg geen sluierbewolking zoals gisteren. Overal fruitbomen , vooral peren, artisjokken, mooie bergen in de verte en zo nu en dan dieprode aarde. We hadden allebei wat startproblemen, achteraf begrepen we waarom, we hadden alleen water gedronken, en niet eerst een café con leche genomen in een bartje, er was nog niets open . Maar na 3 uur lopen deed de koffiestop wonderen. En toen we t dorpje nog maar even uit waren, zagen we na een paar bochten onze bestemming al in de verte. Calahorra bleek een sappig Fata Morgana, dat met ons meeschoof. Urenlang zagen we t, links voor ons. Maar goed, uiteindelijk zitten we er, in een prachtige albergue, met het tevreden gevoel dat onze brave voetjes in twee dagen 53 km. gelopen hebben. En... dit was de laatste lànge etappe. Nu nog drie kleintjes van onder de 20, en dan zijn we er, in Logroño , connectie met de Camino Frances, waar ik op 11 mei 2009 een kaarsje brandde...

Reacties

Reacties

zsuzsa

Inge ,ik lees dit allemaal met bewondering.

Gerard

Inge, nog even doorstappen, peuleschil voor jullie en Logroño is een mooie plaats met een mooie Albergue de Peregrinos in de Calle Viega dacht ik nog te weten!
Buen Camino dames

nelleke

SUPER, petje af!
Kan me alvast instellen op einde verhalen.
Ik zal ze missen!

Marilise Egmond

Dat is mooi beschreven, mama: een sappige fata morgana! :-) en dan uiteindelijk aan de welverdiende rioja-wijn, vermoed ik. Hier was Pinksteren ook zonovergoten... M

nelliemarijke

Het moet weer een bijzondere ervaring zijn. Zo leuk om je verhalen te lezen! nm

susien

zo, en dat allemaal zonder mijn kaarsje, kwam niet meer an de Dom toe, in Keueln, teveel klassieken te inhaleren!
Calahorra, ach ja, heb je de film ElCid destijds gezien ( Charlton Heston en Sophia Loren!) , na het fameuze tweegevecht, hijgend enz : to whom belongs Calahorra?? Calahorra belongs to Ferdinand! Enz enz. Ik ben er nooit geweest, maar wel in de film dus. Zouden ze vroeger ook precies hebben geweten hoeveel dagreizen nog? Nu maakt het wel uit in je beleving natuurlijk. Je Renfeverhaal was fantastisch, geeft wel inzicht in de economische problemen, dezearbeidsmoraal.. Nog even, en je hebt weer bonuspunten op weg naar heiligheid in je volgende leven!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!