Camino-Inge.reismee.nl

Gewoon maar èèn pelgrimsdag....

Vanochtend over een van de grootste pleinen van Europa, en langs de Ebro, Zaragoza uit. We liepen een groot stuk door een park, waar mensen aan t fietsen en joggen waren. Een Spanjaard die zijn hondje uitliet, had wel zin in een babbeltje. Hij liep een stuk mee op. We kwamen langs een paar prachtige moderne gebouwen, en kwamen onder een kabelbaan door. Hij vertelde dat t allemaal voor de expo van 2008 gebouwd was, en nu leeg stond, 30 miljoen had gekost. Daarna,de stad uitlopend voerde de camino ons tussen, onder, en over, twee snelwegen . Overal raasde verkeer, maar even later stond ik in de wuivende korenvelden een praatje te maken met een herder die vertelde dat hij 250 schapen had. Verder, een klein dorpje naderde. Er klonk al van veraf muziek, een kazerne met marcherende soldaten. Groene velden, weer een dorpje, Utebo, doodstil zo rondom 1 uur. Daar staat dan opeens de meest beeldschone Mudéjar- toren die je maar voor kunt stellen, prachtig met gekleurde tegels bedekt. Naast de toren doken we een kroeg in, voor een koel biertje. Een man schoot me aan en vroeg of hij ons iets meer over de toren mocht vertellen, t is Wereld-erfgoed. Hij nam ons ook nog even mee naar t museum aan de overkant , zei " Hola " tegen z'n vriend die daar werkte, en "ik wil deze vrouwen even wat laten zien". Ja, hij was natuurlijk ook Pelgrim geweest, vandaar .. Zomaar wat indrukken dus. Nu zijn we in Alagón.

aat

mooie verhalen....wanneer komt je boek uit?????

Gerard

Prachtig, ik zou zo mee willen lopen!
Heerlijk om jouw verhaal te lezen.