Camino-Inge.reismee.nl

Niet alleen stromen van pelgrims ...

Maar ook stromen van indrukken. Dagelijks gesprekken in alle talen. Vanochtend tijdens het koffieschenken aan het ontbijt raakte ik aan de praat met een leuke, jonge vrouw uit Praag. Ze sprak vloeiend spaans, engels, en was ook in Holland geweest. Ze had als verpleegster voor Artsen zonder Grenzen in Colombia gewerkt. Toen ik haar hoorde vertelllen hoe boos ze als meisje was geweest, omdat ze alleen maar russisch mocht leren op school, en niet mocht reizen, realiseerde ik me weer eens hoe bevoorrecht wij zijn in Holland. Er mag zoveel, er kan zoveel. Het team is veranderd, 2 spanjaarden weg, 1 erbij. Maar dat is een harde werker, een grote, zware man uit Baskenland, die zingend z´n werk doet. Een goede compensatie voor onzefransman, een kleine, muizige man, die nìets snapt, en alles meerdere keren moet horen. Bijv. dat je echt 2 keer per dag met je sleutel de rollen WC papier in de mannen WC moet controleren. Ik doe dat niet zo graag, want toen ikdaar laatsteen middagom 6 uur binnenliep, botste ik tegen een naakte kerel aan ( en niet eens een lekkere)...Elke avond om 21.30 is er een pelgrimsmister afsluiting, waarbij de Zusters Benedictijnen aanwezig zijn, en zingen. Soms een beetje vals eerlijk gezegd, maar wel erg ontroerend. Ik als ongedoopte, deel tekstboekjes uit in alle talen, doe de deur van de Kerk open voordat ze komen, en sluit ook weer af. Zien jullie me staan? Bueno, vamos a trabajar. Ciao.

Reacties

Reacties

Marilise

Toen ik las 'niet alleen stromen van pelgrims' dacht ik dat het ook zou stromen van de regen - net als hier in Holland. Maar niet dus! Voor het overige heb je gelijk dat NL een bevoorrecht land is. Wanneer zet je de eerste nonnenfoto's online? Heb je hun borduurwerk al van dichtbij mogen bewonderen of bewaar je dat voor het laatst? XXX Marilise
PS: op hun eerste schooldag hebben mijn zoons hun nieuwe juffen verblijf met een citroen uit jouw tuin en hun vrienden met de ongepelde amandelzakjes....

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!