Camino-Inge.reismee.nl

Daar ben ik weer...

Leon, nèt voorbij de helft van de Camino...Gisteren kwam ik hier aan, bij de zusters Benedictijnen. Sor Ana Maria is ons 'hoofd'. Een oude, iets vooroverlopende non, die van geen ophouden weet. Of je ziet haar in de pelgrimsdienst aanwijzingen geven wanneer we moeten opstaan, zingen, in haar zwarte outfit, òf je ziet haar ´s ochtends lopen sjouwen met vuilniszakken, sleutels, papieren, in haar witte outfit. Ik had een zakje vers geoogste amandelen uit eigen tuin voor haarmeegebracht, dat presentje kleurde zelfs een beetje haar onopgemaakte, zonvrije gezicht. We werken nu nog met z´n vieren, 2 ervaren spanjaarden, een fransman en ik. Maar de spanjaarden vertrekken en het is niet duidelijk of er nog iemand komt. In Roncesvalles was het hard schoonmaken, veel lopen door de lange gangen, maar ook uurtjes voor jezelf en lunchen in het restaurant. Hier staan we om 6 uur het ontbijt voor de pelgrims klaar te maken (gisteravond 93) enkoffie, theeen warme melk te schenken, en vanaf dan gààt het maar door:bedden rechttrekken, brood halen, om11 uur gaat de herberg open en komt er een constante stroom binnen. Wel zie je dan vanuit je ooghoeken hoe Sor AnaMaria de lunch vanuit de keuken van het klooster naar onze keuken rolt. Om beurten moeten we dan even wat gaan eten...De stad is beeldschoon, maar dat wist ik al. Met Wouter logeerde ik hier een keer in de Parador en bekeek de Kathedraal. Zo nu en dan ga ik even proberen te ontsnappen voor een cultuur-dip. Ciao ciao.

Reacties

Reacties

Nellie Marijke

Je bent alweer aan het werk voor de pelgrims!! Hopelijk is het mogelijk om te ontsnappen en de stad te bekijken. Zal herinneringen bij je oproepen. Werk niet al te hard, Inge!
liefs

geeske

hola lieverd, ik zie het al weer voor me, maar bedenk
in ieder geval dat je je niet laat kisten door die
niet aflatende rol-non. je kent je verantwoordelijkheden
en handelt daar naar. hou vol en geniet van het
wandelende mensdom !
liefs van enno en mij

Zsuzsa

Lieve Inge,wat een streng leven.Geen wonder ,dat je een cultuurdip hebt.Van Ravel naar Marschmuziek..maar alles went en naar goed gedane ardeid wacht je Raveltuin altijd op je met de mooie beelden van Wouter.
We volgen jouw blog graag.
wees ook goed voor je zelf.
Liefs ;Zsuzsa Jo

annemartien

Na een maand logees ben je nu weer aan de slag voor de camino. Zo te horen is dit andere koek.
Ik hoop, dat jullie versterking krijgen. Best vermoeiend lijkt me om voortdurend spaans en frans te moeten spreken. Je zult weer van alles beleven. We kijken uit naar je verhalen. Sterkte daar, liefs A10 en Aat

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!