Camino-Inge.reismee.nl

Laatste lootjes

Vanochtend, na ons ontbijt, ging Chubby Checker (Let's do the twist) weer op volle sterkte aan. Dat maakt het bedden verschonen, moppen en WC/douche schrobben wat aangenamer. Tja, ikheb hier veertien dagen lang dingen gedaan die ik in m'n eigen huis nauwelijks meer doe. We hebben allerlei extra klusjesaangepakt om het voor de volgende ploeg goed achter te laten. Bij de koffie zei Wil, ik zou zo in slaap kunnen vallen. Deze keer heb ik eigenlijk geen tijd gehad om te wandelen, m'n schoenen zitten nog inm'n rugzak. Hard werken was t, maar het waren twee heerlijke weken met veel gelach, dus dat levert minstens een half jaar gezondheid op. Een verhaal dat me bij zal blijvenis dat van de japanse, die natgeregend binnenkwam in veel te dunne kleding.Ze sprak geen woord engels. Bibberend zat ze voor ons, ze had zelfs geen slaapzak. Ik liep met haar naar boven om haar een oude slaapzak te leen te geven, voor de kast staande begon ze aan mijn lekkere warme groene fleecejasje te trekken. Ik begreep niet wat ze bedoelde, en maakte wat verontschuldigende bewegingen. Beneden werd het duidelijk, haar man zei datze wilde weten waarje zo'n jasje kunt kopen. Of de spaanse, die weigerde haar schoenenuit te doen. Die moeten beneden in een speciaal kamertje staan. Woedend op Ria en mij ging zestampvoetend de trap op. De volgende ochtend om zes uur, bij het vertrek zei Cor, daar gaat je vriendinnetje. Ze vroeg mij in de deuropening welke kant ze op moest. Rechts, met een bocht. Linksaf is nl. terug naar Frankrijk. Ondanks de aanwijzingen zag ik haar met haar man naar links lopen, dus ik riep keihard, Hola, es Francia, a la derecha! We maakten daar later veel grappen over, ik had haar door kunnen laten lopen, dan was ze `s avonds wèèr in onze herberg gekomen, en had ze in ieder geval geweten dat ze zònder wandelschoenen naar boven moest. Morgen de overdracht. Zaterdagochtend ga ik met de bus naar Pamplona, en dan vanaf daar met de nachtbus naar Benidorm. Een volgend verhaal komt dus als ik weer ga hospitaleren,DVde eerste twee weken van september met de spaanse organisatie, maar ik weet nog niet waar...

Reacties

Reacties

nellie marijke

Eenmaal thuis moet je vast even afkicken!
Goede terugreis,
liefs NM

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!