Camino-Inge.reismee.nl

Roncesvalles, meteen goed aan de slag..

Vanochtend om 6 uurhaddenGerard en ik de dienst omde pelgrims 'uit te zwaaien'. Iedereen loopt en rommelt in de gang, heeft vragen en verhalen. Een wasje van gisteravondis nog niet droog, maar moet toch mee, dus moet ik meteen met de drogeraan de slag. Een duitse, jonge pelgrim vertelt dat hij , lopend door Frankrijk, soms op een begraafplaats overnacht heeft... Een keer had hij daarin een '´huisje' geslapen, waar 's morgens een oude vrouw binnenkwam, die zichnatuurlijk een ongeluk schrok. (Uit de dood opgestaan?) Als iedereen weg is (meer dan 150 pelgrims), gaan we met z'n zessen aan de slag. Deze hypermoderne , ruim opgezette herberg is een goede werkverschaffer. Vier van ons team hebben het vorig jaar ook gedaan, maar er zijn twee nieuwe mannen bij. Hans bekend later onder de koffie dat t de eerste keer in z'n leven is dat hij een WC/ badkamer schoonmaakt. Net hebben weweer lekker geluncht in La Posada, het is leuk om iedereen te kennen en met ´hola, que tal' begroet te worden. Nu even siesta tot 16.00 uur. Besos vanuit de Pirineos.

marja houwert

Ben blij te horen dat er kennelijk toch tijd is voor een siesta want je was zo bezorgd dat dat niet meer zou kunnen. Heb het goed. groet marja

susien

Goh, roncevalles, dan verwacht je toch wel direct de hoorn Olifant van Roelant te horen schallen....En dan hordes muselmannen en christelijke ridders, die langs stormen... Nou ja, de ridders gaan pelgrimeren, zullen we maar zeggen. Is daar ook nog enige vermelding ergens , van dit Middeleeuwse epos Of anderszins van de strijd tegen de Moren), een kroeg lijkt me toch wel het minste.... Maar fantastisch om zo direct in de historische context te zitten, geeft wel mooie continuïteit. alleen toen geen wasdrogers, gewoon drogen aan je bast, zou nu ook nog best kunnen, de pelgrims worden verwend!
Het klinkt als een geoliede machine, vast lekker werken, en verzamel maar weer verhalen, liefs,
Susien

cocksy

wat schrijf je toch goed Inge, en wat fijn om je zo te kunnen volgen.Veel goeds,en interessante mensen.

nelleke

leuk om je te volgen!
dit maakt mij alleen maar enthousiaster! ik moet nog wel wat vaker oefenen!
veel plezier

Annelies en Jan

Heerlijk die tandeloze licht alcoholische zoenen. Las de mail die je aan Jan stuurde. Leuk om mee te leven met je belevenissen.