Camino-Inge.reismee.nl

Waarom gaat t licht om 6 uur aan?

Deze vraag stelde een franse pelgrim mij vanochtend toen hij naar beneden kwam. "C'est bizar". Nee, vreemd is t niet, het zijn de regels van de herberg. Om 5.45 gaat de wekker, schiet ik in mijn spijkerbroek en gaan Thea en ik met onze rode Hospitaleros- jasjes naar beneden. De eerste handeling is op alle verdiepingen de lichten aandoen. En dan begint t hele circus weer. Het is druk de laatste dagen, en vanaf vanochtend zijn we nog maar met 5 Hospitaleros, ipv de geplande 8. Maar we zijn allemaal goed ingewerkt na anderhalve week. Het is mooi weer, de ramen staan open en ik hoor Frans praten en water stromen. Ik lig heerlijk even op bed met een kopje thee en een magdalena, na 2 uur dienst in de kist, met een stroom van pelgrims. . Er zijn erg veel Amerikanen op t ogenblik, waarom weet ik niet, ik heb t een paar keer gevraagd. Er is geen nieuwe film of boek uit over de Camino. Weinig Engelsen trouwens, is er op de Camino ook een Brexit? Morgen de laatste normale dag, dan ga ik weer afzakken naar Xàbia.

Reacties

Reacties

rogier

jippie! want dan is Ana-Lisa daar, met haar vriendinnetje!

Gerard

Waar is nummer zes gebleven?

piet

Het zit er weer op! Dat was zeker toch wel zwaar met z'n vijven! Morgen weer naar huis en waarschijnlijk met je (klein)kinderen weer herenigt!
Goede reis en fijne zomer op je spaanse landgoedje!!

Piet

susien

Brexit in zoverre, dat de euro wel opeens veel duurder is geworden....en de dollar staat goed tov de euro, fin. Invloeden dus wellicht en geen andere religieuze invloeden dan de Mammon?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!