Camino-Inge.reismee.nl

Pimientos de Padron

Elke keer als ik dit werk doe, is het t zelfde, zodra je op de helft bent gaat t hard. Voor de 7e keer zit ik op het terrasje waar de obers ons kennen, nog een scheutje wijn bijschenken, grapjes beginnen te maken, en de overheerlijke, gegrilde pimientos op tafel zetten. Weer is er een stroom pelgrims voorbij getrokken, heb ik een tijdje aan het hoofd van de lange rij gestaan, waar ze wachten om hun Compostela, en waar je even een babbeltje maakt: waar kom je vandaan, waar ben je begonnen, ja, je mag! Er hangt een computerscherm dat t nummer aangeeft. Ook de Camino raakt geautomatiseerd. Iedereen is moe, maar tevreden. Ze hebben t gehaald, of ze nou uit Texas of Granada komen. Nieuw is een certificat de distancia, waar je het aantal kilometers op laat schrijven dat je gelopen of gefietst hebt. 3€ kost dat. Maar ja, ook een pelgrimsbureau moet overleven en omzet draaien. Het is nog steeds prachtig weer, maar koude nachten. De twee jonge Belgen die net nog koffie bij ons dronken, de èèn wil acteur worden en de ander zit nog op school, slapen buiten vannacht. Ben blij met mijn warme bedje in t appartement.

Gerard

Ja, je bent weer op de helft, heb vandaag nog aan je gedacht. Bevalt het in Santiago? Totaal anders dan in Roncesvalles, 's avonds lekker vrij en 's morgens niet zo vroeg op! Leuk om je verhalen te lezen en toen ik die butofomero (goed geschreven?) zag zwaaien, kreeg ik toch een beetje heimwee. Maar wie weet!

Rogier

heerlijke verhalen weer mama!

Annemartien

Weer heel anders, maar zeker inspirerend lijkt me. Ze hebben het gehaald, dan die gezichten en die verhalen.......
Geniet van deze belevenis en succes maar weer. Liefs X

Aat

Jij ver weg in het zonnetje in Santiago, wij hier in fascinerend ritme van buien en heldere zon! Gisteren de 80e verjaardag van To ( groeten van Tom) in de dierentuin met 50 familieleden! Na een donderende bui tijdens de lunch een stralende rondleiding achter de hekken van de hokken! De generatie van de kinderen (4- 17) laat zien dat wij de oudjes worden! Blijf nog maar even in het lekkere weer! Veel groetjes en liefs van Aat.

Geeske

Bewonder je journalistieke gave. Zoals altijd met
Weinig woorden een kompleet plaatje.
Geniet ! Liefs van ons beiden