Camino-Inge.reismee.nl

Domus en Domus Dei

Was in de herberg in Leon Domus Dei een dagelijks terugkerend verhaal, als we de pelgrims meenamen naar de kerk, hier is Domus t merk van de wasmachine waar ik regelmatig tegen aan zit te kijken...
Dat lijkt erger dan het is, er gebeurt veel bij de wasmachine. Tegenover je staan de mensen hun handwasje te doen, schrobben, ruiken aan hun wasje, vertellen dat ze in geen achttien jaar gewassen hebben. Soms geeft een man z'n vriendin aanwijzingen hoe ze t moet doen.
Gisteren en eergisteren liepen er machines vast, en dat moet wel opgelost worden.
Meestal hebben ze er muntjes in laten zitten. Wil en ik haalden 3.50 uit t filter, en een "gewassen Jesus"...
Eergisteren liep ik langs de kerk , 's avonds om 9.30 en hoorde orgelmuziek. Een jonge Spanjaard speelde en zong "Someone like you" van Adèle. Fascinerend mooi, een onverwacht concert.
Het zit er weer op. We hebben geluncht met de nieuwe groep, zeven Hospitaleros die het werk gaan doen dat wij met z'n vijven deden.
Nog een biertje met Gerard op t terras van t hotel, om 6 uur komt de taxi die me naar Pamplona brengt. En dan met de nachtbus terug naar de Costa Blanca, waar mijn privéherberg, zoals Nelleke dat noemt, alweer gevuld is...

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!