Camino-Inge.reismee.nl

12 mei Azorfa

Weer 22 km. gedaan. Prachtig weer aldoor. Er zitten 8 dagen wandelen op, een kwart van de route, een soort mijpaal dus. Een wonderlijk stel mensen, al die pelgrims, met hun verhalen, pijntjes. Je loopt een stukje naast elkaar, praat wat, verliest elkaar uit het oog, en komt elkaar 2 dagen later onverwachts weer tegen. 'Net als in het leven', zei mijn franse kamergenote net. Het wandelen is pittig, je bent toch gauw zo´n 6 of meer uur op je voeten en in die zware schoenen, maar het lijkt alsof de kilometers sneller gaan dan in het begin. De ijver hier in de herberg is leuk, nu zit iedereen op het terras, heeft z’n wasje gedaan, praat over de afstand die hij morgen gaat doen, kijkt in z´n boekje. Net kwam een jonge fransman vragen of er iemand een kurketrekker had.Vandaag liep ik door de wijnvelden van de Rioja, in de verte waren een paar bergtoppen nog besneeuwd. Maar ik rolde de mouwtjes van m´n T-shirt op vanwege de warmte. Daarom moet je ´s ochtends ook echt vroeg weggaan. Wouter zal glimlachen in de hemel, die Inge die altijd zo´n moeite heeft om haar bed uit te komen...

Reacties

Reacties

Brigitte

Ja, ja lekker vroeg uit de veren en dan maar lopen, houd je nog rustpauzes, of loop je eerst maar door tot je bij de volgende stop bent?
Wat dapper ben je. Bewonder je enorm. Je word nog internationaler zo.
groetjes en sterkte

Aat

Ja, ik zie je bericht net binnenkomen en moet, net als Wouter, glimlachen: pas jij maar op voor de 'flessetrekkers' met je opgerolde mouwtjes, straks komen ze nog achter je aan.....
Nee, die jonge fransman had een KURKEtrekker nodig, maar ja dat betekent natuurlijk hetzelfde als 'het vuurtje' vroeger.....
Knap hoor weer 22 km, natuurlijk schrijf je al je avonturen in je dagboek, krijgen we er straks een resume van? Veel sterkte en veel plezier! Aat.

wilma hornsveld

Lieve Inge, heel bijzonder om door het lezen van je verhalen een stukje met je mee te mogen reizen. Ik heb veel bewondering voor je. Zelf een nieuwe weg bewandelen, diep naar binnen gaan daar verdriet tegen komen,en buiten daar hangt dan weer een wasje! wordt er gelachen zijn er anderen om te delen. Zijn er ook pelgrimsliederen die onderweg gezongen worden?Ik brand een lichtje voor je. Lieve groet en Vrede en alle Goeds. Wilma

Chrisje

Wat een verwennerij voor ons luie thuisblijvers om iedere dag mee te leven met jouw tocht. Wat een ervaring, maar je moet er ook wel wat voor doen. De Amsterdamse afstanden zijn vanaf nu kinderwerk voor jou. Verheug me nu al op nog meer verhalen op de Keizersgracht. Houd je taai en probeer zo veel mogelijk te genieten van al het bijondere dat je meemaakt, liefs Chrisje

Marilise, Berend en Floris

Berend dicteert: Wij horen dat je moeite hebt om uit bed te komen! Dat misschien opa Spanje naar je lacht. En ben je al een keer te laat gekomen, omdat je vertelde dat om 22uur het licht uitgaat?!
(En later vraagt hij: Moet ze ook terugkomen uit Santiago?)

Floris dicteert: Jij bent lief en jij hebt een auto van Playmobiel!!

Marilise staat hier in Haarlem wel steeds vroeg op, om Floris' bed te verschonen als hij daar weer in geplast heeft. (Zindelijkheidstraining lukt nog niet echt) Dus ik zal ook op die momenten aan je denken, samen met de jongens hier. :-)

El

Voor alle lieve vrienden van Inge die nieuwsgierig zijn hoe het landschap er uit ziet waar Inge nu aan het wandelen is, wil ik graan laten weten dat als jullie Google earth ter beschikking hebben en jullie voegen in het adres in Grañón (of willekeurig welke stad waar ze is geweest of nog moet gaan) dan krijg op de kaart allemaal blauwe vierkantjes en als je daar op klikt foto's van de omgeving. Ook de kerk waar ze het over heeft staan er vaak op. Succes en veel plezier met kijken. Overigens (als ik me niet vergis) kun je ook "camino de Santiago" invullen en dan verder zoeken.

pien en rien

lieve Inge, Via Rogier je reisverhalen ontvangen.wat een indrukwekkend verslag. In gedachten lopen we een stukje met je mee.We zullen je niet voor de voeten lopen.Geniet van alles...veel liefs pien en rien.

Piebeth Barents-Westerbeek

Lieve Inge,
Op dit moment in gedachten bij Marja.........,
Bij Kees Jeroen en iedereen die nu bij elkaar zijn.
Een brandend kaarsje naast mij.
Ik krijg net deze tekst door:

St. Theresa's gebed:
Moge er vandaag vrede in je zijn.
Moge je op God vertrouwen dat je precies bent waar je zou moeten zijn.
Moge je nooit de oneindige potentie vergeten die uit vertrouwen is geboren.
Moge je de gaven gebruiken die je hebt ontvangen en de liefde doorgeven die je hebt gekregen.
Moge je tevreden zijn met het feit dat je een kind van God bent.
Laat deze aanwezigheid zich tot in je botten verankeren en je ziel de vrijheid gunnen om te zingen, te dansen, te danken en lief te hebben.
Het is daar voor ons allemaal.

Ik wens je alle kracht toe die jij nu hier nodig hebt bij je wandel missie, ik neem mijn petje voor je af.
Veel liefs Piebeth

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!