Camino-Inge.reismee.nl

Gandesa

Net terug van een terrasje, 18€ voor 2 personen, 2 glazen Terra Alta pp. Een dag weer.... Vanochtend moesten er veel beslissingen genomen worden, gaan we wel of niet 26 km.lopen, eerst wilde ik wat bagage opsturen , spullen bedoeld voor de koude, die er de komende weken niet is. En elke kilo vertienvoudigd in loop van een dag. Dus naar Correos, open om 9 uur, voor een pakketje van 1,5 kilo, richting Javea. We moesten 2 uur wachten voordat de dame achter haar loketje kroop, ze was naar de dokter geweest. Muy espanol. Inmiddels had ik gebeld naar een taxibedrijf, of ze ons eventueel in Fontacalda zouden kunnen ophalen. Geen probleem. Dus aan de slag. Tientallen tunnels, doorkruist met koplamp, van een oude spoorlijn. Warmte, prachtige uitzichten op de Ebro, beeldschone natuur . Maar die voetjes... Dan Fontacalda, eindelijk. Een soort Romeins bad, hoog in de bergen, water van 28 graden. Maaaar, geen verbinding, dus geen taxi. Toen we net ons badpak aan wilden trekken, zag ik twee Spaanse vrouwen aan de overkant lopen. Onze reddende engelen, ze woonden in Lleida, en wilden ons wel meenemen naar Gandesa. Wat een geluk. Vrolijk babbelend reden we heel hoog de berg op, en daarna met adembenemende uitzichten door haarspeldbochten naar beneden. Kusten elkaar ten afscheid in Gandesa.

nelleke

dapper om door te gaan
verstandig om wat bagage te droppen
fijn dat je ook geniet!
altijd aardige mensen op de wereld
toi toi toi

susien

Zo, toch de tunnels gedaan, chapeau! Gaat al op een echte pelgrimage lijken, zelfoverwinning, en hulp van anderen. Heb je een foto van het Romeinse bad? Of was het bij wijze van spreken, een warme bron ofzo? Susien

Marilise Egmond

"De belangrijkste les van Miguel de Cervantes is dat er een diepe kloof ligt tussen dromen en werkelijkheid, maar dat ze beiden reëel zijn" zei de Mexicaanse schrijver Carlos de Fuentes, die elk jaar met Pasen de 'Don Quichot' herlas. Hierbij moest ik wel aan jou denken!
Hou vol om je Ebro-droom waar te maken, ondanks alle pijn en moeite... Je kunt het!