Camino-Inge.reismee.nl

Xerta, in een bocht van de Ebro

Vanochtend weggelopen uit Tortosa, waar we gisteravond heerlijk op een terrasje buiten hebben zitten eten, lekker, lekker, amanida (ensalada op z'n catalaans) met geitenkaas en gegrilde Rape (zeeduivel). We lopen al twee dagen langs kanalen die de groentetuintjes bevloeien met het water van de Ebro. Heerlijk om zo nu en dan je voetjes in te hangen, want t is 32 graden, en dat maakt t wandelen zwaar. Om 11 uur vanochtend kwam er een eufoor moment, ik kon de Ebro in! Badpakje aan, fluitende vogeltjes, die mooie koele rivier, en toen ik weer naar boven geklommen was ging de mobiel: Rogier die me overrompelde met de opmerking dat hij me wil bedanken voor alles, zeg ik t goed?wat ik voor hem betekende, deed, in z'n leven.. Hoezo, waarom nu opeens Rogier? Ja, omdat t Moederdag is. Als je de Camino St. Jaume loopt, vergeet je dat even. Nu zit ik met al weer m'n tweede biertje in de eerste herberg, tot nu toe hadden we hostales. Er moeten belangrijke beslissingen genomen worden: lopen we morgen 26 km door tunnels met deze warmte, of breken we t in tweeën.... Eerst m'n blaar doorprikken.

Reacties

Reacties

susien

ja, zo gaat dat, als je weg bent lijkt moederdag iets uit een andere wereld, maar toch niet verkeerd, zo'n bericht!
Wat klinkt het weer mooi allemaal, maar die naderende tunnel, brr! Zelf liep ik net op Kreta een stuk van een kloofwandeling, prachtig, woest en heet! water op de bodem, dat wel. Veel aronskelken, wat heet veel/ Honderden!
Zet hem op.pelgrim! Liefs, Susien

nelleke vj

wat geweldig en stoer zijn jullie!
klinkt al weer lokkend behalve dan die hitte, een beetje te veel voor mij
moederdag op mijn balkon met volop bloeiende witte clematis en kwekkende kleindochters, ook leuk
ipad werkt nu via wifi!!!!!
liefs nelleke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!