Camino-Inge.reismee.nl

lluvia/rain/ de la pluie/pioggia/Regen/regen

Gisteren kwamen de wolken over de bergen rollen, letterlijk , zoals bij de Montgo achter mijn huis in Javea. Vannacht plenste het , en ook vanochtend gaat het maar door, alleen niet meer zo hard. Arme pelgrims, maar ook arme hospitaleros. Er zijn in de kelder 3 wasmachines (waarvan èèn het niet doet) , en 2 drogers. Maar met 159 pelgrimswaarvan er tientallen met hun wasjes en vochtige kleertjes komen, kun je je lol op. Ik zit dan op het bankje voor de draaiende machines hoopvol te wachten tot er weer èèn klaar is. Even moest ik denken aan m'n eerste wasmachine in 1968 in de Ambachtstraat in Utrecht , hoe ik daar voor ging zitten en genoot van het heen en weer draaien van de was.... We werken hard met ons team, 4 mannen en 2 vrouwen. Maar aan het eind van de dag drinken we een glaasje wijn, met een lekker kaasje, stukje ham of plakje fuet, en vertellen elkaar wat we meegemaakt hebben, èn lachen veel.

Reacties

Reacties

cocksy

Inge,als steeds,wat interessant.
Jammer van de regen,goed voor de aarde.
Ben zelf weer geheel"" öndergesneeuwd....""
Heb even niet zo veel commentaar
Bewonder jou!

susien

die regen is hier inmiddels ook aangekomen: geknakte dahlia's enzo.Maar onze zanderige tuin op de berg is wel erg blij met echte regen, 55mm, dat komt tenminste aan. ga zelf binnenkort ook pelgrimskerken kijken, op één van de route uit de Alpen naar rome, al die pelgrims stopten daar om uit te rusten na de bergen, een groot aantal Romaanse minikerkjes, ik verheug me. Zal aan je denken, tussen de kaarsjes, Susien

Gier

Wat een pareltje van een verhaal weer.
Ik zie je genieten, mooi om te zien
Veel liefs,
Kus,
Gier

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!