Camino-Inge.reismee.nl

Daar boven in de bergen...

Tja, echt goed is de Wifiverbinding hier niet, zelfs 's nachts als de 257 pelgrims die we weer aan een bed hebben geholpen, braaf liggen te slapen, lukt t me in bed naast Nederbelg Thea niet, om mijn verhaaltjes op te slaan. Dus draai ik me dan zuchtend om en ga lekker slapen. Nu heb ik mijn IPadje meegenomen naar Casa Sabina, waar we heerlijk in de zon koffie hebben zitten drinken, en t lukt. Terwijl Thea en ik aan de bar 3 café americano en 3 con leche stonden op te halen, kwam de postbezorgster binnen. Een strak jong meisje , met een Correos-T-shirtje, en haar hond aan de lijn, deed hier haar rondje , en reed weer weg in haar auto. Een week zijn we hier alweer, en er zoemen zoveel verhalen door mijn hoofd die ik op zou kunnen schrijven. 2 Dagen geleden bijv. was t hier de dag van de "Franceses" . Onderweg naar de kofffie hoorden we al de gezangen, de deuren van de kerk stonden wijd open . Binnen en buiten zaten en stonden mensen met blaadjes tekst in hun handen te zingen. Voor de kerk stonden ze in de regen, onder paraplu''s. Ontroerend mooi. Basken houden van zingen, zei mijn buurvrouw die ik probeerde uit te horen. Dit waren de Basken uit Frankrijk, die hier 1x per jaar voor deze dag naartoe komen, vaak te voet. Voor deze mis, met daarna een lunch, vaak meegebracht, en soms gaan ze dan weer te voet terug. Een bijzondere taal toch dat Baskisch, ik ben een talenfreak, maar kan er niets uit halen. Kan t alleen herkennen door al die x-en die erin zitten. Vandaag is t weer een feestdag: de Dia de Navarra. De prachtige blikkerige klok van onze kerk gaat maar door met luiden..Lunchen om 1 uur, en dan weer aan de slag.



Reacties

Reacties

Marja

Altijd weer boeiend iets over je belevenissen te horen, succes verder.

Gerard

Het is altijd een verrassing wat je na het eten aantreft in de herberg, lange rijen pelgrims!

Marion

Leuk Inge, ik wist niet van het bestaan van het blog af.....
Ga je volgen! Nog een fijne periode!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!